Skip to main content

Okul Eğitimlerinin Uygulama Süreci

Cinsel Sağlık Eğitim Programı kapsamında gerçekleştirilen okul eğitimlerinin uygulama sürecindeki adımları şöyle özetlenebilir:

  • İlkokul kademesinde 3 ve 4; ortaokul kademesinde 5, 6, 7 ve 8; lise kademesinde hazırlık, 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda uygulanır.
  • Her kademenin dönem özelliklerine, ihtiyaç ve beklentilerine göre yapılandırılmış 2 dersten oluşur.
  • Okul rehberlik birimleriyle işbirliği içinde yürütülür.
  • Yeni çalışılmaya başlanacak okullarda, rehberlik biriminden okulun yapısı, öğrenci-ebeveyn-öğretmen profili, yaşanan vakalar vb. konularda bilgi alınır, programın içeriği okulun ihtiyaç ve beklentileri dikkate alınarak gözden geçirilir, gerekli değişiklikler/düzenlemeler yapılır ve rehberlik birimiyle paylaşılarak geribildirim alınır.
  • Okulun ve TAP Vakfı’nın çalışma takvimi doğrultusunda uygulama zamanı belirlenir.
  • Rehberlik birimi tarafından öğrenci, ebeveyn ve öğretmenlere program hakkında bilgi verilir.
  • Eğitimler başlamadan önce psikolojik danışmanlardan sınıf dinamiklerine, öğrencilerin cinsel gelişim süreçlerine ve özel durumu olan öğrencilere dair bilgi alınır.
  • Eğitimler TAP Vakfı eğitimcileri tarafından, sınıf ortamında ve karma şekilde gerçekleştirilir.
  • Konular görsel materyaller eşliğinde ve interaktif yöntemlerle işlenir.
  • Eğitimler sırasında sadece ilgili kademenin psikolojik danışmanı sınıfta bulunur ve süreci gözlemler.
  • İlk dersten sonra tercihen 1 hafta zaman bırakılır ve 2. ders bu sürenin sonunda yapılır.
  • Uygulama sonrasında rehberlik birimiyle değerlendirme toplantısı yapılır.
  • Okul tarafından talep edildiği takdirde, uygulama öncesinde veya sonrasında ebeveyn ve öğretmenlere yönelik bilgilendirme semineri gerçekleştirilir.

 

Skip to content